Neverwinter har fått ett releasedatum

Rollspelet Dungeons & Dragons har sedan starten 1974 fångat en hel del människors intresse och utvecklarna Cryptic Studios hoppas med sitt MMORPG Neverwinter att gamers ska stanna inne under sommaren.

Neverwinter har fått ett releasedatum

Rollspelet Dungeons & Dragons har sedan starten 1974 fångat en hel del människors intresse och utvecklarna Cryptic Studios hoppas med sitt MMORPG Neverwinter att gamers ska stanna inne under sommaren. För efter betatestande meddelade man idag att det kommer att släppas i sommar.

Förutom tv-spel har även rollspel ansetts vara nördig och Dungeons & Dragons har sedan starten i början av 1970-talet varit ett av de populärare. Serien har även intagit tv-spelsvärlden och Cryptic Studios har jobbat med Neverwinter, ett fristående Dungeons & Dragons baserat på staden med samma namn som ingår i Forgotten Realms. Efter att ha haft stängd beta och sedan öppnat den har arbetet numera avslutats och vad som återstår är polering. För utgivaren Perfect World Entertainment har meddelat att Neverwinter kommer att släppas den 20:e juni. Cryptic Studios exekutiva producent Craig Zinkievich säger följande om projektet:

”Oj, vi har har haft en hel del att göra. Men så har det också varit en del av planen från allra första början. Responsen från spelarna har varit otroligt. Under betaperioden har de hjälpt till oerhört mycket och vår samlade erfarenhet från fem lanseringar av MMOs, har gjort att vi har haft självförtroende när vi har jobbat med alla möjliga punkter från Neverwinters värld utan att säkerheten som betatesterna erbjuder. Jag skulle vilja personligen tacka alla som testat den öppna betan, för det har gett oss värdefull information och (ni) har hjälpt till en hel del med utvecklingen inom flera punkter.”

De som har deltagit i betan kommer i själva spelet att få ta del av kampanjen och erbjudas mer material till Neverwinter. Själva spelet presenterades i augusti 2010 men försenades till 2011. Men utgivaren Perfect World köpte senare över både studion Cryptic samt rättigheterna för Neverwinter och spelet sköts upp till året därefter. Sedan sköts det upp igen då Perfect World menade att det skulle ge utvecklarna mer tid att polera spelet.

Skriv en kommentar

Glömt ditt lösenord