Vilka "äldre" spel spelar du just nu?

Startsidan Forum Diskutera Spel Vilka "äldre" spel spelar du just nu?

Detta ämne innehåller 8 svar, har 7 deltagare, och uppdaterades senast av Profilbild på Megaman18 Megaman18 3 månader, 2 veckor sedan.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Profilbild på Mentooos
    Mentooos
    Deltagare

I dagsläget händer det inte ofta, men jag gillar och försöker emellanåt gå tillbaka i mina arkiv och spela om gamla favoriter. Är det någon annan här som gör samma sak och ifall det inträffar hur gamla spel brukar ni i så fall sätta tänderna i och framförallt vilka spel handlar det om?

Det senaste ”äldre” spelet jag spelade, är egentligen inte supergammalt men ändå ett spel som i dagsläget har ett par år på nacken. Tog mig an Shadow Complex på min 360 under sommaren. Ett riktigt bra spel, som bjuder på massor av spännande och välgjort gameplay. Kan starkt rekommenderas. Men vilka spel har du/ni spelat det senaste som inte är nya spel?

Profilbild på Tompa
    Tompa
    Deltagare

Jag tänkte att jag skulle ta och sätta tänderna i Skyrim snart igen och modda skiten ur spelet. Men väntar fortfarande på den videon @Daniel pratade om för längesedan. 🙂

Profilbild på peppermill
    peppermill
    Deltagare

Jag lånar tråden lite, om det är ok? 🙂

Vilka spel spelar ni för tillfället, nya som gamla?
    Jag har inte spelat något sedan innan nyår och jag hittar inget nytt som riktigt tilltalar mig.

Profilbild på snyggjonas
    snyggjonas
    Deltagare

Spelat många Nancy Drew-spel nu under jul/nyår. Klurigt och spännande.

Profilbild på peppermill
    peppermill
    Deltagare

Nancy Drew? vad är det?

Profilbild på snyggjonas
    snyggjonas
    Deltagare

Minns du de där ungdomsböckerna med Kitty som var nån nyfiken dektektiv som alltid lade nästan i blöt vart hon än kom? Det är Nancy Drew, fast på engelska då.
    Så det är spel som (jag antar) bygger på böckerna, eller iaf karaktären.
    Riktigt mysiga peka-klicka spel där man ska lösa olika mysterium i Scooby Doo-anda (många hemsökta slott och monster som terroriserar på landsbygden). Storyn brukar vara sådär men håller sig tillräckligt spännande för att man ska vilja veta mer och pusslen i spelen är väldigt bra. Jag brukar sitta med ett litet anteckningsblock där jag skriver upp ledtrådar och teorier 🙂

Finns typ 30+ spel i serien men tyvärr bara de gamla på Steam. Dom är bra men kan vara svåra att komma in i om man inte redan är hooked. Vill man testa ett spel som ändå finns på steam så rekommenderar jag ”the Ghost of Thornton Hall”. Det har några år på nacken men är det senaste spelet i serien av vad som finns på Steam. Annars måste man köpa spelen direkt via utvecklarens hemsida.

Profilbild på Gabriel Ernö
    Gabriel Ernö
    Deltagare

Jag spelar GTA San Andreas på PS4 nu. Ett sjukt bra spel. Nostalgi rakt igenom. Synd bara att 10 % av musiken är borttagen av upphovsrättsskäl =(

Profilbild på Daniel Green
    Daniel Green
    Forumledare

Säg det där igen! Har de tagit bort musik ur spelet? Hur funkar ens det? Du spelar den digitala versionen misstänker jag, men satan vad tråkigt. Hur tycker du spelet håller upp annars då?

Profilbild på Megaman18
    Megaman18
    Deltagare

Antar att de fått uppdatera licenserna om de gjort en ny release av spelet.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Glömt ditt lösenord