Playstation Neo & Xbox "Scorpio" – ett måste?

Startsidan Forum Diskutera Hårdvara & teknik Playstation Neo & Xbox "Scorpio" – ett måste?

Detta ämne innehåller 17 svar, har 16 deltagare, och uppdaterades senast av Profilbild på Rocketpanda Rocketpanda 8 månader, 1 vecka sedan.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    Profilbild på IvanSpoljaric
    IvanSpoljaric
    Deltagare

Som dom flesta vet så kommer Sony med största sannolikhet att visa upp en ny mer kraftfull Playstation 4 konsol, men även Microsoft ska göra samma sak fast först nästa år.

Men det jag undrar över är om ni tror detta är något som vi vill ha? Eller är det bara för att kunna få ut ännu mer pengar från en ”ny” konsol? Är det något vi kommer få se mer av i framtiden?

Låt oss få höra era tanker om denna nyhet när det gäller en uppgraderad konsol.

Profilbild på McDouglas
    McDouglas
    Deltagare

Microsoft har väl redan visat upp Scorpio, vid ett flertal tillfällen dessutom. Den släpps väl lagom till julhandeln 2017. Läste något insiderbrev som jag fick via mitt guldmedlemskap också, att de redan har ett 50-tal spel i utveckling för konsolen. Ska bli riktigt skoj att se vad Neo blir för något, om det kommer vara PS4.5, eller ifall de också skrotat idén och gått helt i samma riktning som microsoft och kör en helt ny maskin. Skulle inte de presentera något om typ 1 vecka eller något sådant?

Profilbild på MrAndersson
    MrAndersson
    Deltagare

Ja den stora frågan är ju vad Sony kommer visa. Om NEO endast ska vara en VR-maskin har jag noll intresse för den, men misstänker att det är något mer på gång. Annars kan de väl knappast göra en så big deal av det, eller?

Profilbild på Stewie
    Stewie
    Deltagare

Jag har absolut inget intresse för VR alls, inte i nuläget i vilket fall. Alla ”spel”, eller vad man ens ska kalla det är ju ren och skär skit. Finns lite coola användningsområden där man kan använda headsetet i racingspel eller flygsimulatorer. Men även de spelen har ju inte native VR-support, vilket blir jävligt pissigt. T.ex. om du ställer dig upp när du spelar Project Cars, så är du ju ovanför bilen och allt ser trasigt ut. Tills allt sådant är ordnat, vilket kommer ta ett bra tag är det i mina ögon skit som jag inte tänker betala extra pengar för. Det gör i min värld Scorpio betydligt mer intressant, även fast den till 100% också är VR-ready så är den gjord med den vanliga spelaren i åtanke. Det vi vet om Neo hittills är att den erbjuda en komplett VR-lösning på PS4 för de som vill slippa den där externa efterkonstruerade VR-boxen. Vilket för tankarna tillbaka till alla build-ons som sega sålde. En bas, sen kastar vi på ytterligare en klump som erbjuder 32-bitar, sen ytterligare en klump för att du ska kunna läsa skivor osv… Det blir ju slutet av 80-talet all over again.

Profilbild på Avangenia
    Avangenia
    Deltagare

Det jag undrar allra mest över är hur priset kommer bli på de här nya konsolerna. Kommer de komma ut till samma pris som PS4 och Xbox One kom ut till, kommer de hamna på samma pris som de nuvarande konsolerna ligger på nu, eller kommer de till och med bli dyrare än det initiala lanseringspriset?

Profilbild på Pikaboo
    Pikaboo
    Deltagare

Är det idag Sony ska visa upp de nya konsolerna? Någon som vet tid och plats/vart man kan se hela härligheten. 🙂

IvanSpoljaric
    Deltagare

Många bra tankar och jag är också lite skeptisk till VR, men dock bara testat på VR från Oculus i ett tidigt skede… kanske värt och vänta tills de blir bättre och utvecklarna liksom känner sig bekväma med mjukvaran.

Profilbild på Tompa
    Tompa
    Deltagare

Inget är väl ett måste, men man blir ju mer och mer sugen. Minst sagt! Hoppas bara att de nya konsolcyklerna inte är så här korta i fortsättningen bara. För då kommer det bli dyrt för oss stackars konsumenter.

Profilbild på DarkbeatSWE
    DarkbeatSWE
    Deltagare

Prestandarusningen som blivit det senaste känns som det är på grund av VR och att varje tillverkare vill kunna erbjuda en såpass bra upplevelse som möjligt. Personligen tycker jag VR är coolt där det är idag, men det är inget som skulle få mig att köpa en konsol framför en annan.

Profilbild på Morgan
    Morgan
    Deltagare

Är det någon som beställt Playstation VR här?

Profilbild på Wilco42
    Wilco42
    Deltagare

Nu när powergamer gjort en unboxing på ps4pro, kommer ni göra några fler jämförelsetester mellan den vanliga modellen och den här nya modellen?

Profilbild på Anders Sandberg
    Anders Sandberg
    Deltagare

I nuläget har vi inga planer på att göra några större jämförelser. Vi fokuserar istället på de nya titlarna 🙂

Profilbild på FroggerBUTT
    FroggerBUTT
    Deltagare

Om Scorpio ska ut lagom till julhandeln 2017 kan man ju tycka att det är dags för Microsoft och börja smyga igång marknadsföringen för konsolen. Eller är det året upplaga av E3-mässan som blir startskottet tro?

IvanSpoljaric
    Deltagare

Misstänker att årets E3 blir då vi får se och höra mer om Scorpio då Microsoft mer eller mindre älskar E3 🙂
    Samt att marknadsföra en konsol vi egentligen vet särskilt mycket om redan nu vore nog inte det smartaste av Microsoft.

Profilbild på Kingofvideogames
    Kingofvideogames
    Deltagare

Vad tror ni Scorpio kommer heta när konsolen officiellt släpps? För jag antar att det endast är ett kodnamn.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Glömt ditt lösenord