Nintendo Switch

Startsidan Forum Diskutera Hårdvara & teknik Nintendo Switch

Detta ämne innehåller 8 svar, har 7 deltagare, och uppdaterades senast av Profilbild på Destructoo Destructoo 2 månader, 4 veckor sedan.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Profilbild på snyggjonas
    snyggjonas
    Deltagare

Profilbild på Daniel Green
    Daniel Green
    Forumledare

Jag satt precis och funderade på alla de där olika delarna, jag antar att de kommer ingå i någon form av Bundle. Men också, att man kommer kunna köpa allt löst i någon form. Vad är ens basenheten i det hela, finns det någon? Jag känner mig förvirrad i nuläget. Tror jag får kolla videon en gång till innan det är dags för sängen sen. 🙂

Profilbild på snyggjonas
    snyggjonas
    Deltagare

Mm, eller pro-kontrollen kanske säljs separat. Men skönt att slippa se någon värre gimmick än att den är portabel. Inget viftande med nunchucks eller dubbla skärmar. Hoppas bara att den lilla maskinen pallar att driva lite tyngre spel. Som jag fattat det är det ju bara en tablet med löstagbara styrspakar och en dockstation för den som vill streama till tv.

Profilbild på Stewie
    Stewie
    Deltagare

Om jag känner Nintendo korrekt så kommer de nog strategiskt lägga sig under de andra tillverkarna när det kommer till konsumentpriserna på de olika delarna, annars har jag svårt att tro att det kommer vara speciellt konkurrenskraftigt. Det jobbiga men även det roliga är att det blir så många olika delar (om man vill, som jag förstår det)… Du behöver inte ha allt, utan det räcker med tableten tror jag.

Profilbild på snyggjonas
    snyggjonas
    Deltagare

Mm. Tror denna kan sälja bra om de lyckas marknadsföra det rätt och till ett hyggligt pris. Funkar den som den visas i trailern måste den vara kanon för barnfamiler. Går konsolen enkelt att koppla ihop med en strömkabel och hdmi sladd är den ju kingen att ta med på fester också (så man kan spela på storskärm utan dockningsstationen).
    Den saknar väl dock den där glättiga och nyskapande som wii hade för att den ska kunna sälja i samma utsträckning, men bättre än wiiu får man iaf hoppas på 🙂

Profilbild på Peter Vallsten
    Peter Vallsten
    Deltagare

Jag är riktigt positivt överraskad av Nintendo Switch! Har förhandsbokat min redan, får dock se om ekonomin och intresset håller i mars när den kommer!
    Kommer bli lite smått irriterad om det inte går att använda WiiU Pro controller till konsollen då jag nyligen har införskaffat 4 stycken!
    Lär inte bli någon bakåtkompabilitet iallafall vilket är lite synd

Profilbild på Pikaboo
    Pikaboo
    Deltagare

Nä, att det inte är någon bakåtkompatibilitet är ju bekräftat att det inte blir nu. Vilket är jättesynd. Tråkigt att börja på en ny kula med alla spel, förhoppningsvis kommer de ha någon motsvarighet till virtualconsole kvar så man kan få äldre spel den vägen.

Profilbild på Jrgen
    Jrgen
    Deltagare

Har de öppnat för fler förbokningar än, någon som vet?

Profilbild på Destructoo
    Destructoo
    Deltagare

Som diskuterats tidigare så är ju Nintendo lite halvtaskiga på att lansera nya produkter, så om de är slutsålda i din favoritbutik så kommer det säkerligen vara det ett bra tag till. :p

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Glömt ditt lösenord