Kommer du köpa Nintendo Switch?

Startsidan Forum Diskutera Spel Kommer du köpa Nintendo Switch?

Detta ämne innehåller 16 svar, har 15 deltagare, och uppdaterades senast av Profilbild på UncleFester UncleFester 7 månader, 1 vecka sedan.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    Profilbild på Cornell
    Cornell
    Deltagare

Tänkte höra hur många här det är som har planer på att köpa Nintendo Switch och när? Jag kände rent spontant att priset för vad man får inte var så tilltalande. Dessutom är Nintendo inte speciellt bra på konsolreleaser då jag även precis läst att den är fullbokad överallt. Det är som att de inte vill sälja. Hur som helst, är det någon här som bokat/tänkt köpa en enhet? Eller väntar du?

Profilbild på Catcrawings
    Catcrawings
    Deltagare

Jag blev helt ärligt lite besviken över både prisbild och prestandan över vad konsolen ska klara av. Dessutom är ju tillbehören till den svindyra. Så jag vet inte riktigt, jag gillar egentligen Nintendo men den här gången avvaktar jag nog lite tror jag.

Profilbild på Destructoo
    Destructoo
    Deltagare

Nintendo har ju en tendens till att felbedöma antingen sin produktionskapacitet, eller efterfrågan på deras egna produkter när de släpper något nytt. Det är därför den är fullbokad/slutsåld och det är också det enda det betyder. Den har varken sålt mer eller mindre än andra konsoler vid release, så vitt man kan se just nu. Historiskt sett är bara Nintendo otroligt dåliga på att uppskatta efterfrågan.

I det här fallet kanske de själva vet med sig att den är prissatt lite väl högt och medvetet valt att inte skeppa så många konsoler. Vad vet jag?

Profilbild på Bobomb
    Bobomb
    Deltagare

Konsoljäveln är ju alldeles för dyr kontra vad man får tycker jag.

De jävla kontrollerna är alldeles för dyra, de laddas inte per automatik när de är iklickade i läsplattan och batteritiden på själva konsolen är skrämmande dålig. Jag får ut mellan 10-12 timmar på min iPad och det är i princip samma grej, fast med bättre skärm.

Profilbild på IvanSpoljaric
    IvanSpoljaric
    Deltagare

Nej 🙂

Profilbild på snyggjonas
    snyggjonas
    Deltagare

Sugen men blir nog att jag plockar hem ett begagnat ex på blocket. Finns mycket som intresserar mig med Switch då jag aldrig köpte WiiU men nypriset för konsol, dosor och spel är som sagt på tok för dyrt.

Profilbild på Jerome
    Jerome
    Deltagare

Jag skulle aldrig tacka nej till en konsol, men den är alldeles för dyr. Allt man behöver till den gör att den totala kostnaden drar iväg upp emot 5000kr och det svider för mycket i plånboken.

IvanSpoljaric
    Deltagare

Jag själv ser inte priset som det stora problemet utan mer, vad ska man spela på konsolen?
    OK Zelda, men sen då? Skyrim som släpptes 2011 första gången?

Ny konsol måste ha SPEL!

Profilbild på Darkware
    Darkware
    Deltagare

Om man utgår från de titlarna som kommer finnas tillgängliga vid release och även en bra bit in på 2017, jämfört mot de två andra tillverkarna där du kan få loss på en PS4 och en Xbox One för minst 1000 kr mindre och då de konsolerna dessutom har högre prestanda och betydligt fler spel, så ser jag priset på Switch som ett superstort problem. Varför ska man betala mer för något och få mindre, när man kan betala mindre och få mer ifall man väljer en annan tillverkare? 🙂

Profilbild på Thatguy
    Thatguy
    Deltagare

Det bästa är nog att avvakta lite och dels se vilka fler spel som är på gång, samt förhoppningsvis se åtminstone en prissänkning innan man kastar ut sina surt förvärvda slantar.

Profilbild på Johan32
    Johan32
    Deltagare

Så många svåra beslut att ta. Jag misstänker, oavsett vad jag tycker just nu, att jag kommer ha en Nintendo Switch ståendes framme vid TV’n. Men vill man ha allt godis till den så blir det i nuläget lite dyrt, speciellt eftersom det enda spelet jag är intresserad av i dagsläget är Zelda. Gillar ju givetvis Mario, men måste erkänna att jag gillar 2D Mario mer trots att 3D-spelen varit riktigt bra. Sorry! 🙂

Profilbild på DarkbeatSWE
    DarkbeatSWE
    Deltagare

Jag kan tänka mig att fler kommer köpa konsolen, dels när priset går ner. Men även när det finns 3e parts tillverkade tillbehör till den.

Profilbild på Avangenia
    Avangenia
    Deltagare

Är det någon som vet hur det ser ut med tillgången nu? Där jag kollat så verkar den helt slutsåld. 🙁

IvanSpoljaric
    Deltagare

Slut i stort sett överallt som jag hört men att det väldigt snart kommer komma påfyllning.

Personligen så avvaktar jag lite med Switch då det egentligen inte finns några spel som kräver konsolen.. Zelda kommer även till Wii U och Skyrim, njaa klarar mig på PC.

Profilbild på Anders Sandberg
    Anders Sandberg
    Deltagare

Om jag inte är helt ute och cyklar finns Switch att förhandsboka på flera sidor fortfarande, typ Spelbutiken, Discshop, Webhallen. Det står iaf förhandsboka så det borde inte vara något problem 🙂

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Glömt ditt lösenord