Buggrapportering PowerGamer.se v3.0

Startsidan Forum Övrigt Teknisk support & feedback Buggrapportering PowerGamer.se v3.0

Detta ämne innehåller 8 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av Profilbild på Daniel Green Daniel Green 7 månader, 1 vecka sedan.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Profilbild på Daniel Green
    Daniel Green
    Forumledare

Det här är den officiella buggrapporteringstråden för PowerGamer.se v3.0. Tanken är att vi så långt det går försöker samla alla eventuella buggar i den här tråden, så vi har allt på ett och samma ställe. När ni rapporterar in en bugg vill vi att ni fyller i följande:

Vilken sida buggen uppstår på
    Vilken webbläsare du använde
    Vilken enhet du surfade på (PC, Mac, iPhone, iPad etc.)
    Vilken (om någon) felkod du fick
    Vilken typ av bugg/fel det är

Ovanstående är för att underlätta något för oss i jakten på buggarna, så vi kan fokusera på vissa områden i koden istället för att gå igenom precis allt varje gång en bugg rapporteras in. Obs! Ifall ni upptäcker felstavningar och/eller systemspråk(Engelska) istället för Svenska går det bra att rapportera in det här också.

Vi har testat sidan länge och noga så vi hoppas att det är så få buggar som möjligt, men det är också lätt att vi blivit hemmablinda och missat något och då är vi oerhört tacksamma för alla rapporter.

Profilbild på Stewie
    Stewie
    Deltagare

Vilken sida buggen uppstår på: Live
    Vilken webbläsare du använde: Firefox
    Vilken enhet du surfade på (PC, Mac, iPhone, iPad etc.): PC
    Vilken (om någon) felkod du fick: Ingen kod.
    Vilken typ av bugg/fel det är: Mystiskt fel, jag kan inte trycka på playknappen?

Daniel Green
    Forumledare

Tack för din rapport @stewie, problemet du får beror på Twitch och är tyvärr inget vi kan påverka. Vi tittar däremot på möjligheterna att byta leverantör, till t.ex. Youtube, som vi vet fungerar för alla. Twitch är tyvärr instabilt och opålitligt!

Profilbild på ROB_88
    ROB_88
    Deltagare

jag gick in på /spel/recensioner/ för att hitta ett specifikt spel.

söker på Titel (A-Z) eller (Z-A)
    det är inte alls i alfabetisk ordning.
    om inte jag missat att alfabetet helt plötsligt bytts om så att det börjar med Q, D, O, F….

på spel/alla-spel/ verkar det funka okej, dock

Daniel Green
    Forumledare

@rob_88 Tack för den buggrapporten! 🙂

Vi har tittat på filterkoden idag och den ser identisk ut, både på /alla-spel och på /recensioner. Vilket gör det här till ett mycket märkligt fel, får ta och felsöka det här lite djupare helt enkelt. Återkommer med rapport!

Profilbild på Tompa
    Tompa
    Deltagare

Jag kan inte byta omslagsbild på min profilsida när jag använder Microsoft Edge. Det händer inget när jag klickar på ‘välj din fil’ ?

Daniel Green
    Forumledare

Hej @tompa, det låter ju inte bra. Är antagligen någon form av javakod som Edge inte vill köra, eller vill köra på ett sätt som det inte är tänkt. Det ska vi givetvis ta en närmre titt på. Tack för rapporten! 🙂

Profilbild på Tompa
    Tompa
    Deltagare

Skulle bara meddela att det funkar att ladda upp omslagsbilder nu igen! 😀

Daniel Green
    Forumledare

Det var en AJAX-bugg som fick Microsoft Edge att bugga ur och nu har vi uppdaterat vår temporära fix mot en permanent lösning. Så nu ska det inte längre vara några problem överhuvudtaget.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Glömt ditt lösenord