Bästa tv-serien genom tiderna?

Startsidan Forum Diskutera Off-topic Bästa tv-serien genom tiderna?

Detta ämne innehåller 5 svar, har 5 deltagare, och uppdaterades senast av Profilbild på Mentooos Mentooos 8 månader sedan.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Profilbild på IvanSpoljaric
    IvanSpoljaric
    Deltagare

Vilken TV-serie tycker DU är den bästa genom tiderna?

Jag har en… The Big Bang Theory, kan alltid kolla på dessa nördar som får mig att skratta och på bra humör 🙂

Profilbild på Destructoo
    Destructoo
    Deltagare

Oj, svårt. Men jag har två serier som jag brukade kolla riktigt mycket en gång tiden och det var Vänner och Seinfeld. Många av avsnitten tycker jag funkar riktigt bra än idag, vissa känns dock som humorn inte riktigt lever upp till dagens förväntningar. Det blir dock roligt ändå, för man har ju en personlig koppling till serierna och minns hur det var första gången man såg dem.

Profilbild på IvanSpoljaric
    IvanSpoljaric
    Deltagare

Jag själv har faktiskt aldrig riktig fastnat för Seinfeld, men Vänner oj oj nu när du säger det…

Profilbild på snyggjonas
    snyggjonas
    Deltagare

Seinfeld är överlägsen etta för min del, 9 säsonger och inte ett enda mediokert avsnitt. Kusligt hög lägsta nivå på den serien.
    Serien bygger dock mycket på återkommande och subtila skämt vilket kan göra det svårt för människor som bara strökollat något enstaka avsnitt att riktigt greppa det roliga. Vet att när jag tittat med vänner så har vi Seinfeld-fans kunnat garva läppen av oss bara från Georges uppgivna minspel medan de som inte sett lika mycket inte alls förstår vad det är som är så rolig. Så mina varmaste rekommendationer är att alla borde ge serien en ärlig chans och försöka sätta sig in i den. Första säsongen är den absolut mest trevande (och sämsta) men den är inte dålig och när man väl lärt sig känna karaktärerna så har man en ny favoritserie för resten av livet.
    Curb your enthusiasm har jag inte sett lika mycket av men gillar den också skarpt. Problemet är bara att den har lite för många realistiska, obekväma skämskudde-moment vilket gör att jag bara klarar av att se ett eller två avsnitt i taget.

Annars så såg jag Aziz Ansari’s netflixserie ”Master of None” för inte så längesen. Riktigt rolig och helt briljant. Likt Louis C.K’s serie ”Louie” bygger Master of None mycket på skämten från Ansari’s egna stand-up rutiner (så gillar ni hans specials bör ni absolut se serien).
    Serierna skiljer sig dock väldigt mycket åt: Ansari spelar inte sig själv och serien är inte lika skruvad som Louie. Vad jag gillar med serien är att den till skillnad från många andra humorserien (typ New girl, BBT, Scrubs etc) inte försöker bygga så mycket humor och intriger kring ologiska missförstånd eller irrationella karaktärer och handlingar. Typ där varje irrationellt relationsproblem ska lösas med nån grandios gest där huvudkaraktären hyr in orkester som spelar parets första dejt-låt och sedan tar en helikopter flygning upp till en romantisk picknick uppe på stadens högsta skyskrapa. Master of None är väldigt down to earth, tänkvärt, hög igenkännings-faktor och hysteriskt roligt.

Profilbild på Joakim Sjöberg
    Joakim Sjöberg
    Deltagare

Eftersom alla andra har nämnt sitcoms så fortsätter jag med att säga att Scrubs på allvar formade min tidiga tonår. JD och Turk lärde mig allt jag behövde veta om att vara pappa.

Den senaste tiden har jag också insett att Fresh Prince in Bel Air typ är, på fullaste allvar, roligaste serien någonsin. Det sänds på tv 06:00 nuförtiden, och när Thor tycker att det är fantastiskt att vakna tidigt så är det en liten salva att trösta sig med. Men som sagt, det är ju Will Smith i sitt esse som bara blir roligare av det faktum att han enbart spelar sig själv. Men humorn är rätt rå och rapp och jag får mig alltid ett gäng garv.

Pratar vi större drama-serier så är jag faktiskt en hopplös sucker för Spartacus. Den får blod/10 av mig!

Profilbild på Mentooos
    Mentooos
    Deltagare

Fresh Prince in Bel Air är, tro det eller ej, faktiskt otroligt rolig än idag. Kunde inte hålla med dig mer! 🙂

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Glömt ditt lösenord