Svar till: Farming Simulator 17

Startsidan Forum Diskutera Spel Farming Simulator 17 Svar till: Farming Simulator 17

Profilbild på Daniel Green
Daniel Green
Forumledare

Det jag tror jag har haft absolut störst problem med i Farming Simulator 15 (Föregående versionen), är de lågupplösta texturerna på miljöerna. Det gör nästan ont i ögonen att spela det och då har jag ändå skalat upp spelet till 4K och kör med MAX på alla grafikinställningar. Traktor och maskinmodellerna ser helt ok ut, där har jag inget att klaga på egentligen. Sen så tycker jag att texturerna (igen) för marken och åkrarna är bortom räddning i nuläget. Det känns ju som ett ritprogram när man harvar eller plöjer, fast istället för en penna har man en traktor.

Det pratas mycket om att man behöver ha dynamisk mark osv, men grejen är att det behöver inte ens vara så avancerat. Det räcker med bättre texturer. Jämför t.ex. mot GTA V när man kör bil på stranden. Där blir det riktiga spår efter fordonet, som ser ut att det gått ner en decimeter i sanden. Men det är ju bara bättre texturer det handlar om. Utvecklarna ska ha en eloge att de fick med spår efter däck i version 15, men det är fortfarande en platt textur som målas ovanpå allt annat och det hade vi redan i Dune 2 vilket var 1992. Det skulle ju räcka med att de uppdaterade den texturen med lite inner-shadow, för att få en bättre djup i bilden. Det är så lätta saker de efter 8 år med samma spel inte lyckas med och det är det som gör mig så besviken.

Glömt ditt lösenord