Svar till: Officiell diskussionstråd för E3 2016

Startsidan Forum Diskutera Spel Officiell diskussionstråd för E3 2016 Svar till: Officiell diskussionstråd för E3 2016

Profilbild på snyggjonas
snyggjonas
Deltagare

Är jag ensam om att känna mig lite orolig för nya Zelda? Fattar inte riktigt grejen med det nya exploration/RPG-light konceptet.
Ingen har väl någonsin spelat ett Zelda spel och känt att den bästa delen av spelet är att hugga ner buskage och transportsträckan mellan templen (eller de pusslen/områden som senare leder till sagda tempel).

Rent allmänt tycker jag det är för mycket fokus på stora, öppna världar i spel numera. De känns snabbt urvattnade och sällan underhållande hela vägen. De stora områdena blir ett långdraget och mödosamt hinder mellan mig och spelets viktigare delar. Slutar ofta för mig att jag ledsnar i allt utforskande och samlande, tappar fokus på historien spelet försöker berätta och i slutändan väger inte de bra delarna upp för de timmar jag tvinga lägga ner på rätt menlöst sökande av prylar och pinaler.

Vet inte hur många spel jag spelat den senaste tiden där jag bara velat fortsätta, fortsätta in i nästa del och uppta jakten på dem där skurken som flydde mellan mina fingrar sist vi möttes. Men innan det kan göras måste jag bara ta några extra varv i mitt nuvarande område med näsan tryckt mot marken för att se till så jag inte missat någon ”viktig” hemlighet.

Glömt ditt lösenord