Exclusive: Guild Wars 2 – Closed Beta Preview
Av: Daniel Green, den: 27 mars, 2012 kl kl. 15:04
Exklusivt på PowerGamer.se, hittar du här en förhandstitt av den stängda betaversionen av Guild Wars 2. Kommentarer från Daniel Green och Joakim Sjöberg!

9 Kommentarer

  1. Stewie säger:

    Ser helt klart sjukt lovande ut. Någon som vet när man som vanlig dödlig kan få komma in och testa spelet?

    den mars 27, 2012 kl kl. 16:00 -

  2. Lordofpie säger:

    Den här videon måste jag ju definitivt spana in innan jag lagar mat. :D

    den mars 27, 2012 kl kl. 16:33 -

  3. snyggjonas säger:

    Förmodligen den intressantaste video som lagts upp på Powergamer. Stort! Alla måste titta.

    Är det möjligt att byta färgkombinationer senare i spelet?
    Vad händer när man dör?
    Hur funkar laguppdelningen i PvP? är det bara slumpartade lag som i typ Swtors Huttball, det verkar ju inte finnas några fraktioner.
    Finns/hur fungerar world PvP?
    Kan man byta mellan olika vapenuppsättningar i strid?
    När man kämpar i lag, är det mer samarbete baserat än andra spel eller blir det mer att var spelare får sköta sig själv med att försöka undvika attackar och sköta sig egen healing?

    den mars 27, 2012 kl kl. 20:28 -

  4. Mango säger:

    Spännande! Den här måste jag spana in med en gång. :)

    den mars 27, 2012 kl kl. 20:54 -

  5. Joakim Sjöberg säger:

    Jonas:

    1. Ja

    2. Förutom att din rustning kommer behöva lagas, får du en ”death penalty” på dig som procentuellt försvagar dina stats under en period.

    3. Av det vi har sett hitills, så är laguppdelningen slumpartad. Ingenting är skrivit i sten ännu.

    4. Ja, men ännu inte helt detaljerat. Servrar kommer iallafall att sättas emot varandra i PvP.

    5. Ja, det lär du dig på en ganska tidig level.

    6. Jag skulle säga att det blir större fokus på individuellt presterande, i och med att strider baserar sig på spelares förmåga att landa sina egna skills och undvika fiendernas attacker. Misströsta dock inte om du är en lagspelare, för teamwork är fortfarande key!

    den mars 27, 2012 kl kl. 21:57 -

  6. snyggjonas säger:

    5. Okej, kan man tänka sig att det kommer vara en stor del av stridsystemet? Att maxa olika vapenkombinationer för att sedan byta mellan dom i strid för att vara så effektiv som möjligt?

    Är väldigt intresserad av det här systemet så berätta gärna mer Jocke :) Är det någon skillnad mellan olika 1-h Melee vapen? T.ex förmågorna hos en yxa och ett svärd, bortsett från animation och kanske atkspeed.

    Är det alltid samma förmågor på samma typ av vapen? Hur många finns det sammanlagt per vapenkategori? Har dom alla vapen olika förmågor som gör dom anpassningsbara för den typ av karaktär man vill spela?

    Om man kombinerar två olika vapen, får man då en helt ny uppsättning färdigheter eller levlar dom upp var för sig och man får välja mellan deras bägge färdigheter?

    Hur statsstyrt är ditt val av vapen? Även om jag skulle kunna använda en jättehammare med min spellcaster, finns det någon anledning till att göra det eller kommer jag måsta använda traditionella stavar eftersom det bara är dom som ger mig de stats och färdigheter jag behöver.

    den mars 28, 2012 kl kl. 12:27 -

  7. Joakim Sjöberg säger:

    Det kommer det säkerligen. Bara en sådan sak som att en ranger lägger undan bågen och drar fram tvåhandssvärdet när fienden kommer för nära!

    Olika vapen har olika förmågor, även om de båda är 1h eller 2h. Om det är samma förmågor på samma typ av vapen tvingas jag utgå ifrån, men de kanske bara inte har visat något annat ännu? Men ja, olika vapen har olika förmågor beroende på vilken klass som brukar dem. En mesmer kan slunga iväg sitt tvåhandssvärd och samtidigt skapa en kopia av sig själv vid fienden, medan en warrior såklart kommer använda svärdet på ett helt annat sätt.

    Olika skills är kopplade till olika händer om du dual-weild’ar. Med ett svärd och en pistol kommer vissa skills att svara till svärdet, medan andra utnyttjar pistolen. Det är upp till dig hur du använder dig av dem.

    Gällande stats är det ingenting jag kan svara på, då jag inte hunnit särskilt långt in i craftingsystemet ännu. Men jag måste tyvärr gissa att viss typ av gear i de flesta fall ger vissa typer av stats.

    den mars 28, 2012 kl kl. 13:26 -

  8. snyggjonas säger:

    Okej. Satan så sugen jag blir på att prova spelet nu :) blir nog en förhandsbokning den 10e så man kan vara med och leka under betan. Köpa spelet kommer man ju göra vilket fall som helst och med tanke på att det inte finns någon månadstaxa behöver man ju inte oroa sig för att förlora dyrbar tid i väntan på att spelet skall balanseras så skadar det ju inte att vara med från start.

    den mars 28, 2012 kl kl. 14:04 -

  9. Anders Sandberg säger:

    Guild Wars 2 kan bli årets MMORPG, jag tror på det här spelet!

    den april 4, 2012 kl kl. 01:04 -


Du måste vara inloggad får att posta kommentarer.


.